تفاوت پروتز ترمیم مو با کلاه گیس

پروتز ترمیم مو

پروتز مو

کلاه گیس

کلاه گیس

تفاوت پروتز ترمیم مو با کلاه گیس

۱ – در کلاه گیس از الیاف و موهای پلاستیکی و مواد شیمیایی استفاده میشود در صورتیکه در ترمیم مو موی طبیعی انسان بکار برده می شود .
۲ – در سیستم کلاه گیس موهای مصنوعی بصورت نواری در چرخشهای منظم به شکل دایره سطح سررا پوشش میدهد و این کار توسط ماشین انجام میشود که دقت و ظرافت در آن بسیار پایین است ، ولی در ترمیم مو، موهای طبیعی بر روی پروتزهای مخصوص با روش نانو ارگانیک به شکل سینوسی انجام میشود که دقت و ظرافت در آن بسیار بالاست.

۳- ترمیم مو برخلاف کلاه گیس قابل حالت دهی و رنگ ، فر ، مش ، سشوار و … است و همچنین در فعالیتهای ورزشی و استحمام و … بطور ثابت و محکم باقی می ماند.

۴ – کلاه گیس بایستی هر ۲ تا ۳ ماه یکبار تعویض گردد ، ولی عمر پروتزهای ترمیم مو بین دو تا پنج می باشد.

۵ – در پروتزهای ترمیم مو ، قابلیت فیکس بلند مدت تعریف شده است اما کلاه گیس ها فقط برای استفاده چند ساعته طراحی گشته اند . به علت اینکه در این پروتزها از متریال نانو استفاده گشته ، استفاده بلند مدت بصورت ثابت بر روی سر هیچگونه مشکل و یا عوارض پوستی همچون تجمع میکروبها ، باکتری ها ، قارچها و …. شکل نخواهد گرفت ، زیرا میکروبها ، باکتری ها ، قارچها و … در محیط نانو توانایی رشد و تکثیر و تجمیع را نخواهند داشت ، اما در کلاه گیسهای معمولی تکثیر و تولید انواع میکروبها و قارچها بر اثر استفاده بلند مدت رویت گشته و این کلاه گیس ها برای این نوع کاربری طراحی نشده است.

۶ – در پروتزهای ترمیم مو فیکس ثابت این امکان را بوجود می اورد که فرد مورد نظر با داشتن پروتز ترمیم مو بر روی سر بتواند تمام فعالیتهای روز مره و لازم زندگی خود را اعم از ورزش کردن مانند :استخرو یا غیره ، استحمام کردن ، کارهای پیرایشی همچون فر ، مش ، حالت دهی ، رنگ و … را با داشتن این کورتکس ها بصورت فیکس ثابت بر روی سر انجام دهد.

۷ – در پروتزهای ترمیم مو بعلت استفاده از تکنیک های خاص ، پوست سر خود شخص کاملا در مجاورت هوا و شستشو قرار میگیرد به گونه ای که در لحظه ی استحمام در وضعیت فیکس ثابت این پروتزها بر روی سر پوست سر خود شخص کاملا شسته و تمیز میگردد و استفاده از این پروتزها بر خلاف کلاه گیسها هیچگونه آلرژی و یا حساسیت و یا خارش و یا چیزهایی از این دست ، را بدنبال نخواهد داشت در صورتیکه کسانی که از کلاه گیس استفاده کردند یکی از بزرگترین مشکلات خود را همین موارد اعلام نموده اند.

۸ – در پروتزها بعلت استفاده از تکنیک بیلیچینگ کردن ریشه مو ، موها این طور به نظر میرسند که انگار از داخل پوست سر رویش کرده اند ، این تکنیک تنها بر روی پروتزهایی که با متریال نانو طراحی و ساخته گشته اند قابل اجرا و استفاده میباشند و لازم به ذکر است در این روشها از هیچ چیز دیگری بجز موی طبیعی نمیتوان استفاده کرد چون بیلیچینگ کردن مو ( بی رنگ کردن مو به اندازه دو یا سه میلیمتر) فقط بر روی موی طبیعی قابل اجراست. در صورتیکه در کلاه گیسها از الیاف مصنوعی و یا موهای فراوری شدیی که کیفیت آنها بسیار پایین میباشد را استفاده میگردد و تکنیک بیلیچینگ تنها بر روی موهای قابل اجراست که کیفیت و استحکام مو در درجات بالایی از کیفیت قرار داشته باشند و موهایی با مشخصات فقط طبیعی بودن این قابلیت را دارا نمیباشد و این یکی از بزرگترین فاکتورهای همسان سازی در روش ترمیم مو میباشد.

۹ – در پروتزها قابلیت تعیین تراکم برای خطوط هیرلاین (رویش مو) تعریف گشته که این قابلیت در کلاه گیسها به هیچ عنوان پیش بینی و اجرا نشده است.

۱۰ – مهمترین اختلاف بین پروتزها و کلاه گیسها این است که در پروتزها برای ترمیم موی سر آقایان از بانک موی مردانه و در خانها از بانک موی زنانه استفاده می نمایند و این نکته بسیار ظریف و حائز اهمیت است زیرا جنس موی خانمها معمولا برای استفاده شدن بر روی پروتزهای مردانه مناسب نمیباشد و همینطور بلعکس در صورتیکه در کلاه گیسها بعلت استفاده از موی فراوری شده یا الیاف مصنوعی به هیچ عنوان رعایت نمیگردد.

پروتز مو

پروتز ترمیم مو