متخصصین ترمیم مو پدیده جوان بر این باورند که افراد باید نکاتی را قبل از اینکه دچار ریزش مو یا از دست دادن موهایشان شود را بدانند.موی انسان از جمله قسمتهایی از بدن میباشد که از حساسیت بالایی برخوردار میباشد و زود صدمه دیده و وفاداری خودش را نسبت به افراد از دست میدهد .ترمیم مو با اینکه روشی بدون دردسر و کم هزینه بین روشهای مرسوم میباشد ولی دوستان اگر به یک سری از نکات پیش پا افتاده اهمیت دهند دچاره اختلالاتی که در نهایت منجر به از دست دادن موها میشود را تا حده زیادی کنترل کرده و زیبایی خود را از دست نمیدهند .بی مویی و یا کم مویی در بسیاری از افراد بعد از دچار شدن به آن صدمات زیادی را حتی از نظر روحی به شخص وارد میکند که انسان ها را حتی به سوی منزوی شدن خواهد برد.ترمیم مو پدیده جوان یک سری از اقداماتی را که افراد برای سالم نگه داشتن موهایشان قبل از به خطر افتادن واز دست دادن آنها احتیاج است را جمع آوری کرده تا دوستان با مطالعه آن تا حده زیادی از ریزش مو و اختلالات مویی در امان باشند

راههای خلاص شدن از چربی زیاد موها

مجموعه: سلامت موها

رفع چربی موها

علت اصلی چرب شدن موها در اغلب افراد، خشکی پوست سر است

چرب شدن موهای سر از سن بلوغ در افراد آغاز شده و چربی در سطح پوست پخش می‌شود و با خود مواد ضدباکتری و ضدقارچ را به همراه دارد و موجب مرطوب شدن پوست و مو نیز می‌شود.

اغلب مردم به اشتباه علت اصلی چربی شدن موها را وابسته به چربی پوست سر می دانند، در حالی که قضیه کاملا برعکس است، یعنی علت اصلی چرب شدن موها در اغلب افراد، خشکی پوست سر است.

پوست خشک، منجر به ترشح بیش از اندازه چربی از غدد و ریشه موها در زیر پوست شده و این چربی به موها منتقل می شود.ترمیم مو پدیده جوان پدیده ای در ترمیم مو

در نتیجه می توان گفت رفع مشکل چربی موهای بسیاری از افراد، با تمرکز روی رفع خشکی پوست سر برطرف می شود.

دکتر انصار، متخصص پوست و مو در این باره می گوید:

«پوست سر از سه لایه تشکیل شده و دارای منافذی است که مو از آن خارج می‌شود. در کنار ریشه مو نیز یک غده چربی وجود دارد که تنظیم چربی را بر عهده داشته و تحت تاثیر هورمون ها قرار دارد.

چرب شدن موهای سر از سن بلوغ در افراد آغاز شده و چربی در سطح پوست پخش می‌شود و با خود مواد ضدباکتری و ضدقارچ را به همراه دارد و موجب مرطوب شدن پوست و مو نیز می‌شود.

در صورت عدم رعایت بهداشت فردی پوست و مو، چربی‌هایی که بر روی پوست وجود دارد، آلوده شده و موجب پوسته‌ریزی می‌شود.

شست‌وشوی مداوم موها به صورت یک روز در میان و استفاده از شامپوهای مخصوص مو‌های چرب می‌تواند از انتشار باکتری‌ها و عفونت‌های پوستی جلوگیری کند.

شامپوهای ایرانی و خارجی از لحاظ کیفیت تفاوتی با یکدیگر ندارند و تمامی آن‌ها دارای فرمول‌های یکسانی هستند، فقط دسته‌ای از شامپوهای طبی هستند که در ترکیبات‌شان از دارو استفاده شده است.

افزایش سطح هورمون‌های مردانه در زنان موجب افزایش چربی پوست و مو می‌شود، به طوری که برخی افراد دارای گیرنده‌های قوی برای دریافت هورمون‌های مردانه هستند.

نوع تغذیه تاثیر چندانی در میزان چربی پوست و مو ندارد.

جوش، ریزش مو، عفونت‌های پوستی و پوسته‌ریزی سر از عوارض چربی پوست و مو، در صورت عدم رعایت بهداشت فردی پوست و مو است.»

مشکل موهای چرب

موهای چرب باید هر روز شسته شوندwww.padidehjavan.ir

ترمیم مو

ترمیم مو

توصیه های مراقبتی

اغلب کسانی که موهای چرب دارند، در مراقبت از موهای خود دچار مشکل می شوند. همچنین حالت دهی موهای چرب نیز برای دارندگان این موها سخت است. اگر شما هم با این مشکلات مواجه هستید، نکات کاربردی زیر می تواند شما را در مراقبت بهتر از موهای چرب تان کمک کند.

– از شامپوی ملایم برای شستشوی موها استفاده کنید. می توانید از شامپوهای مخصوص موهای چرب، شامپوی مخصوص پوست های خشک و حتی شامپو بچه برای شستشوی سر بهره ببرید.

– موهای چرب باید هر روز شسته شوند، اما شامپو نباید مدت زیادی روی سر بماند. شستشوی مرتب، چربی موها را می زداید، اما چنانچه غلظت شامپو و مدت زمانی که شامپو را روی سر نگه می دارید بیش از حد معمول باشد، منجر به خشکی بیشتر پوست شده و مشکل بیشتر و بیشتر می شود.

– همواره موهای چرب را با آب سرد یا ولرم شستشو دهید. شستشو با آب گرم یا داغ، منجر به ماندن مقداری کف در موها شده و مشکل چربی موها را تشدید می کند.

– چنانچه موهایی بسیار چرب دارید، بهتر است از نرم کننده های مو استفاده نکنید. در صورت لزوم، نرم کننده را تنها برای سر موها استفاده نمایید.

– برای رفع چربی موهای بسیار چرب، یک فنجان سرکه را با چهار فنجان آب مخلوط کرده و از این محلول برای شستشوی موها استفاده کنید. در صورت استفاده از این روش، دقت کنید پوست سرتان تا حد ممکن آغشته به محلول سرکه نشود.

– از رنگ کردن مکرر موهای چرب پرهیز کنید. موهای رنگ شده بر ترشح بیشتر چربی از غده های زیر پوست سر موثرند. بدین ترتیب چربی موها نیز بیشتر می شود.

– اگر موهای چرب دارید، پوست سر خود را نمالید و یا نخارید. تحریک پوست سر می تواند منجر به ترشح چربی بیشتر شود.

– استفاده از آبلیمو می تواند اثری شبیه به محلول سرکه داشته باشد و از چربی موها بکاهد. ضمن اینکه آبلیمو برای پوست سر بسیار خوشایندتر از محلول سرکه است.

– اگر خشکی پوست سر اصلی ترین دلیل چربی موها باشد، استفاده از شامپوهایی که حاوی روغن هایی مخصوص مانند روغن درخت چای (Tea Tree Oil) هستند، می تواند به کاهش خشکی پوست سر و در نتیجه کاهش میزان ترشح چربی از ریشه های مو کمک کند.

– رژیم های غذایی نیز می توانند به این مساله کمک کنند. مصرف مواد غذایی سالم و نوشیدن مکرر مایعات، بر کاهش خشکی پوست موثر است. همچنین نوشیدن آب نه تنها برای رفع مشکل موهای چرب مفید است، بلکه به سلامت پوست شما نیز کمک می کند.

با رعایت موارد ذکر شده در بالا، احتمالا می توانید تا حدود زیادی به رفع مشکل موهای چرب خود و یا دوستان تان کمک کنید.

توجه کنید که نکات مزبور را باید برای چند هفته رعایت کنید تا نتیجه نهایی که داشتن موهایی خوشایند برای شماست، حاصل گردد.

چیزهایی که درباره شامپو کردن سر باید بدانید

ترمیم مو

ترمیم مو

مجموعه: سلامت موها

شامپو کردن ,شامپوهای گیاهی,شامپوهای شیمیایی

به طور طبیعی پوست سر و موها با سبوم ترشح شده از غدد سباسه˛ نرم نگه داشته می شود. این ترشح چرب˛ مو و پوست را در برابر از دست دادن آب حفظ کرده و ظاهری درخشان به آن می دهد.غبار، دوده، ذرات کراتینی پوست (پوسته) و آلوده کننده های دیگر به این لایه چرب می چسبند و موجب آلودگی پوست و موی سر می شوند. شامپوها یکی از انواع شوینده هایی هستند که جهت از بین بردن این آلودگیها، از پوست و موی سر بکار می روند.

چقدر شامپو استفاده کنیم؟

این بستگی به حجم موهای هر فردی دارد. مثلا آقایان که موی کوتاه‌تری دارند، حتی یک‌بار شامپو کردن هم برای‌شان کافی است اما خانم‌هایی که موهای‌شان بلند است معمولا با بار اول شامپو کردن، ‌تنها آلودگی‌های سطحی از موهای‌شان پاک می‌شود و شاید لازم باشد که یک‌بار دیگر هم به موهای خود شامپو بزنند تا بتوانند احساس تمیز شدن موها را خوب درک کنند.

شامپو چند دقیقه روی موها  بماند؟

اصلا ضرورتی ندارد که شامپو روی مو باقی بماند. همان زمانی که برای شست‌وشوی موهای‌تان با ماساژ دادن شامپو روی آن صرف می‌کنید، کافی است و دیگر نمی‌خواهد شامپو را روی سرتان نگه دارید. اما کاندیشنرها باید مدت کمی روی مو بمانند و بعد آبکشی شوند. درمورد شامپوهای درمانی نیز لازم است شامپو به‌مدت ۵-۳ دقیقه برای اعمال اثر دارو روی سر باقی بماند و سپس آبکشی شود.

استفاده از شامپوهای گیاهی بهتر از شامپوهای شیمیایی است؟

این یک باور و ادعای علمی نیست چون شامپوهای گیاهی هم دارای ترکیبات شیمیایی هستند. بد نیست بدانید که عصاره‌گیری از گیاهان به‌منظور تولید شامپو هم با روش‌های شیمیایی صورت می‌گیرد، ضمن اینکه شیمیایی بودن یک محصول، به‌خودی‌خود مذموم نیست و این کار (تهیه محصولات شیمیایی) هم یک نوع علم محسوب می‌شود.

طریقه شامپوزدن صحیح موها :

گره گشایی از مو :

موی خودرابا یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا هیچگونه گره ای روی آن باقی نماند.  هرگز موی خود را درحالت خیس شانه نکنید ٬ زیرا در این حالت نیروی بیشتری برای شانه کردن مصرف می کنید بنابراین موی شما ممکن است شکسته شود.

آبکشی اولیه با آب ولرم :

درمرحله بعدی موهای خودرا با آب ولرم و نیمه گرم آبکشی نمایید. به این مرحله آبکشی اولیه و یا پیش از شستشو ”  Pre-Washing ”  گفته می شود که برای زدودن گردوغبار و بطورکلی آلودگیهای قابل حل درآب انجام می گیرد. هرگز از آب داغ استفاده نکنید زیرا باعث تردی و شکنندگی موهای شما خواهد شد.

پخش کردن شامپو درکف دست :

مقداری شامپو درکف دست خود بریزید و دستهای خودرا روی هم مالش دهید تا شامپو روی دستهایتان پخش شود(حرارت دستهای شما به عملکردبهترشامپو کمک می کند). درواقع کف شامپو بایدروی دست شما تشکیل گردد.

ماساژ دادن شامپو برروی پوست سر با نوک انگشتان :

شامپو راروی همه قسمتهای سرپخش نموده و با نوک انگشتانتان به آرامی روی پوست سروموهایتان ماساژ دهید (دقت نمائید که از ناخن ها استفاده نکنید) برای جلوگیری از گره خوردن و شکسته شدن مو این کاررا به آرامی و بصورت دورانی انجام دهید.

آب کشی نهایی :

دراین مرحله موی خود را به خوبی آبکشی نمایید تا هر گونه بقایای شامپو از لابلای موهای شما زدوده شود.

شامپو کردن ,شامپوهای گیاهی,شامپوهای شیمیایی

چند روز یک‌بار شامپو کنیم؟

دکتر میرمیرانی می‌گوید:«مو یک‌تار نخ است. یک نخ پشمی را تصور کنید: هر چه بیشتر آن را بشویید، ظاهر بدتری پیدا می‌کند. برای همین نیازی به شست‌وشوی روزانه موها نیست.»هر چه موهای شما بلندتر، زبرتر و فرفری‌تر باشد، باید بین زمان شست‌وشوها مدت زمان بیشتری باشد. دکتر هیتر وولری لوید، مدیر بخش مراقبت‌های پوستی نژادی در دانشگاه میامی، می‌گوید:«به دلیل چربی‌های روی پوست سر است که به سرعت به روی ساقه مو می‌آیند. هر چه چربی کمتر باشد مو خشک‌تر است و نیازی به زیاد شامپو زدن ندارد.»میزان شست وشو باشامپو در افراد مختلف است.

شامپو چربی و سلول‌های اضافی پوست سر را از بین می‌برد. این کار هیچ فایده‌ای برای مو ندارد به‌جز اینکه شما را مجبور می‌کند برای فرم دادن به موهای خود از مواد آرایشی استفاده کنید. به طور کلی، همان‌طور که اشاره شد، شامپو و شست‌وشوی زیاد برای نخ خوب نیست.»شما به سادگی می‌توانید از پاک کننده‌های بدون کف و بدون سولفات استفاده کنید که برای مو بسیار مفید خواهند بود. محصولات با ترکیبات طبیعی کف کمتری تولید می‌کنند با اینکه دارای قدرت پاک‌کنندگی فراوان با فواید بسیار کم هستند.»

بهترین شامپو

همانطور که ذکر شد شامپو فقط برای تمیز کردن نیست بلکه تامین کننده اهداف دیگری نیز بر اساس نیاز مشتری می باشد. شامپو باید براساس معیارهای زیر انتخاب شود:

× انواع مو: خشک یا چرب بودن مو، نازکی مو، موهای رنگ شده یا بی رنگ شده یا  فرشده

× مشکلات خاص موی سر: به عنوان مثال وجود شوره سر

× بی خطربودن فراورده: فراورده چشم را نمی سوزاند و پوست سر را تحریک نمی کند

× نیازها و سلیقه های شخصی هرفرد: جنس و حالت شامپو (شامپو ممکن است به حالت مایع یا کرم باشد) وجود عطری خاص، سهولت و ایجاد رضایت در مصرف کننده از بکار بردن شامپو ̨ این که شامپو به آسانی در سر پخش شود، مقدار کف تولید شده و کیفیت و حالت آن، سهولت شسته شدن شامپو با آب، میزان نرم‎کنندگی و خوش حالتی و درخشان کنندگی مو، میزان شانه پذیری و حالت گرفتن موها.

بنابر این، شامپو باید برای فصل های مختلف سال، تعداد دفعات مصرف و نیاز های خاص مشتری مناسب باشد.

وقتی موهایتان پرواز می کنند!

مجموعه: سلامت موها

پرواز موها ,فریز شدن موها,خشکی مو

«پرواز موها یا به‌ اصطلاح، فریز شدن آنها، بیشتر در افرادی که موهای خود را بیش از اندازه خشک می‌کنند، اتفاق می‌افتد. دلیل شیوع بیشتر این مشکل در خانم‌ها نسبت به آقایان هم این است که خانم‌ها بیشتر از رنگ موهای مختلف استفاده می‌کنند». اینها، بخشی از گفته‌های دکتر باریک‌بین، متخصص پوست درباره یکی از مشکلات رایج مربوط به مو، یعنی پرواز کردن مو در اثر خشکی بیش از حد آن بود. در ادامه، بیشتر با دلایل و راه‌های درمان این مشکل آشنا می‌شویم.

 

مهم‌ترین عوامل خشک شدن و پرواز کردن موها چیست؟

سشوار کشیدن یا اتو کردن مکرر موها، یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث خشک شدن بیش از حد ساقه موها می‌شود. دکلره کردن مو قبل از رنگ کردن آن هم می‌تواند خشونت، خشکی و پرواز موها را به دنبال داشته باشد. شانه نشدن ساده موها هم از دیگر مشکلاتی است که در کنار پرواز آنها برای افرادی که عادت به رنگ و دکلره کردن مداوم موهای خود دارند، اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر، افرادی با کف سر و موهای چرب، کمتر از افرادی که جنس موهایشان خشک است، دچار پرواز موها می‌شوند. ضمن اینکه تماس ساقه موها با اشعه فرابنفش نور آفتاب هم می‌تواند خشکی و پرواز موها را به دنبال داشته باشد.

 

آیا راهی هم برای پیشگیری از پرواز موها وجود دارد؟

بله، افرادی که دچار این مشکل هستند، باید از رنگ و دکلره کردن مداوم موهای خود پرهیز و آن را به موارد خاص و واجب، محدود کنند. استفاده نکردن مداوم از سشوارهای داغ، بابلیس یا اتوی موی هم می‌تواند در پیشگیری از خشکی و پرواز موها موثر باشد. افرادی که دچار این مشکل هستند، باید دور استفاده از شانه‌های پلاستیکی را هم خط بکشند زیرا شانه کردن موها با این شانه‌ها باعث ایجاد اصطکاک و افزایش حالت پروازی آنها خواهد شد. افرادی که می‌خواهند از خشکی و پرواز موی ناشی از تماس با نور آفتاب هم در امان بمانند، می‌توانند از محصولات مراقبت از موی حاوی ضدآفتاب استفاده کنند.

 

پیشنهادهای درمانی شما برای رفع این مشکل چیست؟

اولین راه درمان این مشکل، استفاده از یک شامپوی ملایم و مناسب است. امروزه شامپوهای مختلفی برای انواع پوست و موها در بازار وجود دارد. این افراد می‌توانند به فراخور جنس پوست کف سر و موی خود از شامپوهای مخصوص کف سر و موی خشک، کف سر چرب و موی خشک یا شامپو مخصوص موهای رنگ‌شده در صورت رنگ کردن موهای خود استفاده کنند. این شامپوها از نظر pH و ترکیبات موجود خود، می‌توانند میزان چربی و رطوبت موها را افزایش دهند و مشکل خشکی یا فریز شدن آنها را از بین ببرند. شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده هم حاوی ترکیبات بسیار ملایم و عوامل نرم‌کننده‌ای مانند سیلیکون یا گلیسیرین هستند و می‌توانند با ایجاد لایه نازکی روی سطح موها، جلوی تبخیر بیش از اندازه آب از سطح ساقه موها را بگیرند و نرمی و شفافیت آنها را به‌ دنبال داشته باشند.

 

استفاده از شامپوها می‌تواند به تنهایی چاره کار باشد؟

نه، افرادی که دچار خشکی بیش از حد و پرواز موها هستند، باید پس از شامپو کردن موهای خود نرم‌کننده‌ بزنند. نرم‌کننده‌های قوی‌تر با نفوذ بیشتر به ساقه موها، غلاف مناسبی را روی آنها ایجاد می‌کنند که حتی پس از آبکشی هم همچنان بر سطح موها باقی خواهد ماند. این غلاف، باعث افزایش نرمی ساقه مو، کاهش الکتریسیته ساکن و شانه ‌شدن ساده‌تر موها می‌شود. استفاده از اسپری‌های مخصوص نرم‌کننده موها هم که فاز آبی و فاز چربی دارند، باعث قرار گرفتن آنها در کنار هم و کاهش الکتریسیته ساکن در موها می‌شود.

 

آیا چرب کردن موها با چرب‌کننده‌های طبیعی هم توصیه می‌شود؟

افرادی که موهای خشک و پروازی دارند می‌توانند پس از استحمام و زمانی که هنوز موهایشان مرطوب است، ساقه آنها را با روغن بادام، کرچک یا نارگیل، چرب کنند تا موها را نرم و ساکن نگه‌دارند. البته یک راه خیلی خوب و موثر دیگر هم برای نرم کردن ساقه موها و پیشگیری از فریز شدن آنها وجود دارد؛ استفاده از سس مایونز پرچرب.

 

طرز استفاده از سس مایونز پرچرب برای رفع خشکی مو

حدود ۲-۱ ساعت پیش از استحمام، ساقه موها را به سس مایونز پرچرب آغشته کنید، روی آنها یک نایلون بکشید و سپس موهایتان را در حمام و با شامپوی مخصوص موهای خشک یا رنگ‌شده بشویید. سس مایونز، حاوی ترکیبات مفید و موثری مانند روغن و تخم‌مرغ است و این ترکیبات با نفوذ به ساقه موها، نرمی و لطافتشان را در پی دارند. موهایی که قبل از شسته شدن به سس مایونز آغشته می‌شوند، کمترین آسیب را در اثر تماس با پاک‌کننده‌های موجود در شامپوها (حتی شامپوهای ملایم) می‌بینند.

وقتی موهایتان پرواز می کنند!

ترمیم مو

ترمیم مو پدیده جوان

مجموعه: سلامت موها

پرواز موها ,فریز شدن موها,خشکی مو

«پرواز موها یا به‌ اصطلاح، فریز شدن آنها، بیشتر در افرادی که موهای خود را بیش از اندازه خشک می‌کنند، اتفاق می‌افتد. دلیل شیوع بیشتر این مشکل در خانم‌ها نسبت به آقایان هم این است که خانم‌ها بیشتر از رنگ موهای مختلف استفاده می‌کنند». اینها، بخشی از گفته‌های دکتر باریک‌بین، متخصص پوست درباره یکی از مشکلات رایج مربوط به مو، یعنی پرواز کردن مو در اثر خشکی بیش از حد آن بود. در ادامه، بیشتر با دلایل و راه‌های درمان این مشکل آشنا می‌شویم.

مهم‌ترین عوامل خشک شدن و پرواز کردن موها چیست؟

سشوار کشیدن یا اتو کردن مکرر موها، یکی از مهم‌ترین عواملی است که باعث خشک شدن بیش از حد ساقه موها می‌شود. دکلره کردن مو قبل از رنگ کردن آن هم می‌تواند خشونت، خشکی و پرواز موها را به دنبال داشته باشد. شانه نشدن ساده موها هم از دیگر مشکلاتی است که در کنار پرواز آنها برای افرادی که عادت به رنگ و دکلره کردن مداوم موهای خود دارند، اتفاق می‌افتد. از طرف دیگر، افرادی با کف سر و موهای چرب، کمتر از افرادی که جنس موهایشان خشک است، دچار پرواز موها می‌شوند. ضمن اینکه تماس ساقه موها با اشعه فرابنفش نور آفتاب هم می‌تواند خشکی و پرواز موها را به دنبال داشته باشد.

آیا راهی هم برای پیشگیری از پرواز موها وجود دارد؟

بله، افرادی که دچار این مشکل هستند، باید از رنگ و دکلره کردن مداوم موهای خود پرهیز و آن را به موارد خاص و واجب، محدود کنند. استفاده نکردن مداوم از سشوارهای داغ، بابلیس یا اتوی موی هم می‌تواند در پیشگیری از خشکی و پرواز موها موثر باشد. افرادی که دچار این مشکل هستند، باید دور استفاده از شانه‌های پلاستیکی را هم خط بکشند زیرا شانه کردن موها با این شانه‌ها باعث ایجاد اصطکاک و افزایش حالت پروازی آنها خواهد شد. افرادی که می‌خواهند از خشکی و پرواز موی ناشی از تماس با نور آفتاب هم در امان بمانند، می‌توانند از محصولات مراقبت از موی حاوی ضدآفتاب استفاده کنند.

پیشنهادهای درمانی شما برای رفع این مشکل چیست؟www.padidehjavan.ir

اولین راه درمان این مشکل، استفاده از یک شامپوی ملایم و مناسب است. امروزه شامپوهای مختلفی برای انواع پوست و موها در بازار وجود دارد. این افراد می‌توانند به فراخور جنس پوست کف سر و موی خود از شامپوهای مخصوص کف سر و موی خشک، کف سر چرب و موی خشک یا شامپو مخصوص موهای رنگ‌شده در صورت رنگ کردن موهای خود استفاده کنند. این شامپوها از نظر pH و ترکیبات موجود خود، می‌توانند میزان چربی و رطوبت موها را افزایش دهند و مشکل خشکی یا فریز شدن آنها را از بین ببرند. شامپوهای مخصوص موهای رنگ‌شده هم حاوی ترکیبات بسیار ملایم و عوامل نرم‌کننده‌ای مانند سیلیکون یا گلیسیرین هستند و می‌توانند با ایجاد لایه نازکی روی سطح موها، جلوی تبخیر بیش از اندازه آب از سطح ساقه موها را بگیرند و نرمی و شفافیت آنها را به‌ دنبال داشته باشند.

استفاده از شامپوها می‌تواند به تنهایی چاره کار باشد؟

نه، افرادی که دچار خشکی بیش از حد و پرواز موها هستند، باید پس از شامپو کردن موهای خود نرم‌کننده‌ بزنند. نرم‌کننده‌های قوی‌تر با نفوذ بیشتر به ساقه موها، غلاف مناسبی را روی آنها ایجاد می‌کنند که حتی پس از آبکشی هم همچنان بر سطح موها باقی خواهد ماند. این غلاف، باعث افزایش نرمی ساقه مو، کاهش الکتریسیته ساکن و شانه ‌شدن ساده‌تر موها می‌شود. استفاده از اسپری‌های مخصوص نرم‌کننده موها هم که فاز آبی و فاز چربی دارند، باعث قرار گرفتن آنها در کنار هم و کاهش الکتریسیته ساکن در موها می‌شود.

آیا چرب کردن موها با چرب‌کننده‌های طبیعی هم توصیه می‌شود؟

افرادی که موهای خشک و پروازی دارند می‌توانند پس از استحمام و زمانی که هنوز موهایشان مرطوب است، ساقه آنها را با روغن بادام، کرچک یا نارگیل، چرب کنند تا موها را نرم و ساکن نگه‌دارند. البته یک راه خیلی خوب و موثر دیگر هم برای نرم کردن ساقه موها و پیشگیری از فریز شدن آنها وجود دارد؛ استفاده از سس مایونز پرچرب.

طرز استفاده از سس مایونز پرچرب برای رفع خشکی مو

حدود ۲-۱ ساعت پیش از استحمام، ساقه موها را به سس مایونز پرچرب آغشته کنید، روی آنها یک نایلون بکشید و سپس موهایتان را در حمام و با شامپوی مخصوص موهای خشک یا رنگ‌شده بشویید. سس مایونز، حاوی ترکیبات مفید و موثری مانند روغن و تخم‌مرغ است و این ترکیبات با نفوذ به ساقه موها، نرمی و لطافتشان را در پی دارند. موهایی که قبل از شسته شدن به سس مایونز آغشته می‌شوند، کمترین آسیب را در اثر تماس با پاک‌کننده‌های موجود در شامپوها (حتی شامپوهای ملایم) می‌بینند.