انواع کلاه گیس

موی ویرجین رمی
موی ویرجین رمی

موی ویرجین رمی چیست؟

بهترین نوع موی رمی نوع ویرجین می باشد که با نام موی ” کوتیکولی ” [پوسته ای]  نیز شناخته می شود. وقتی مو از سر اهدا کننده برداشت می شود، کوتیکول سالم و دست نخورده باقی می ماند. کوتیکول از مو در برابر آسیب محافظت می کند.

ویرجین رمی برای رنگ و حالت تحت فرایند شیمیایی قرار نمی گیرد. بدین معنی که این مو نه فر خورده، نه رنگ شده، نه سفید شده و به هیچ وجه تحت مواد شیمیایی قرار نگرفته است. این مو بسیار لطیف و 100 درصد طبیعی می باشد.

موی ویرجین معمولا دارای حالت های صاف، موجی و یا فرفری است. باید توجه داشت هر مویی که برای تغییر حالت در معرض مواد شیمیایی قرار بگیرد مثل موی یاکی، موج دار و فرفری دیگر ویرجین محسوب نمیشود. موی ویرجین برای تغییر حالت گاهی اوقات بوسیله فشار و گرمای زیاد دستخوش دگرگونی می شود. با این وجود هنوز هم ویرجین (دست نخورده) محسوب می شود چرا که هیچ گونه فرایند شیمیایی روی آن انجام نشده است. موی ویرجین رمی ماندگاری بالایی داشته و احتمال در هم پیچیدگی بسیار کمتری نسبت به انواع غیر ویرجین رمی دارد. به طور خلاصه، همه موهای ویرجین رمی بوده ولی تمام موهای رمی ویرجین نیستند.

تفاوت های موهای هندی، مالزیایی، چینی، مغولستانی و اروپایی در چیست؟


موی هندی:

موی هندی از معابد هند نشات می گیرد. این مو در دسترس ترین موی موجود در بازار است و در نتیجه از همه ارزان تر است. موی هندی نسبت به موی چینی بسیار لطیف، نازک تر و درخشان تر است. این مو همچنین در اندازه های بسیار بلند نیز موجود است.

موی هندی

موی مالزیایی:

این نوع مو از معابد مالزی آمده و زنان مالزیایی با فروش آن برای خانواده خود پول تهیه می کنند. این مو رقیب تازه ای در بازار مو محسوب می شود اما به دلیل اینکه نسبت به موهای چینی و هندی نسبتاً نایاب تر است قیمتش کمی زیاد است. موی مالزیایی نسبت به موی چینی و مغولی نازک تر و نرم تر بوده و به خوبی می توان از آن به جای موی اروپایی و دیگر گونه های مرغوب مو استفاده کرد.

موی مالزیایی

موی چینی:

یک رشته موی چینی معمولی صاف، ضخیم و زبر است و اغلب همتای خوبی برای موهای آفریقایی-آمریکایی می باشد. از این مو به دلیل زبری می توان در ایجاد حالت های فرفری پیچی یا پیچی نرم استفاده کرد.

موی چینی

موی مغولی:

از آنجا که جمعیت مغول ها تنها 2.6 میلیون نفر است این مو بسیار نادر است. زنان فقیر مغول موی خود را به منظور کسب درآمد می فروشند. این مو تقریباً چیزی بین موی چینی و مالزیایی است. نسبت به موی چینی زبری کمتری داشته و نازک تر است اما به اندازه موی مالزیایی لطیف نیست.

موی مغولی

موی اروپایی:

این مو بومی اروپا و در درجه اول توسط سفید پوستان استفاده می شود. این مو شبیه ابریشم سبک بوده و دارای منابع محدودی می باشد و به نسبت موی هندی و چینی گرانتر است.

موی اروپایی

انواع مختلف کلاه گیس کدامند؟

کلاه گیس استاندارد:

متداول ترین نوع کلاه گیس است و معمولا از لابلای موها قابل رویت نیست. این کلاه معمولا دارای یک نوار بسته شده در اطراف بالای کلاه گیس بوده که موها از آنجا توسط دستگاه دوخته می شوند. موها معمولا به گونه ای طراحی می شوند که نوک کلاه گیس بالا رود و بیس زیرین آن نمایان نشود. این کلاه گیس به دلیل استفاده از گره های رو به بالا غیر قابل رویت در قسمت جلو سر به مو حجم می دهد.

کلاه گیسهای با متد تور نانو :

این نوع کلاه بیشترین مقدار هوادهی را به سر می دهد. بالای کلاه گیس از نوارهای توری عمودی ساخته شده که بین فواصل بافت ها فضای خالی وجود دارد. این فضاها کلاه گیس را بسیار سبک تر و هواخورتر از نمونه های استاندارد کرده است.

کلاه گیس اسکین تاپ: این کلاه دارای یک قسمت فوقانی کشی به رنگ پوست است. معمولا موی ضخیم تری برای این نوع کلاه گیسها انتخاب می شود تا اجازه ندهد رنگ پوست از لا به لای موها نمایان شود.

کلاه گیسهای نایلونی یا PU:

به گونه ای ساخته شده تا رنگ طبیعی پوست سر را نشان دهد. این گونه کلاه گیسها معمولا از مواد توری نازک از قبیل نایلون یا پلی استر ساخته می شوند. چون موها را با دست در بالای سر می بندند، این کلاه ها معمولا طبیعی ترین نما را می دهند. در نتیجه این کلاه ها به دلیل وجود روش بستن راحت تر حالت می گیرند و تنوع زیادی هم دارند. درست مثل موی طبیعی، این کلاه گیس ها را می توان فرق باز کرده و یا شانه کرد. این کلاه گیس های نرم برای پوست های سر حساس بسیار مناسب اند. این کلاه گیس ها به دلیل داشتن قیافه طبیعی برای افرادی که تعداد زیادی یا همه موهایشان را از دست داده اند بسیار توصیه می شوند.

کلاه گیس توری نانو

نانو و ارگانیک:

در کلاه گیس های توری نانو و ارگانیک، کلاه گیس به پارچه های توری متصل است که به اندازه دلخواه، کمرنگ بوده و موقتا به پوست چسبیده می شود. مشخص نیست که شروع و پایان توری در کجا قرار دارد. پارچه توری همچنین مننظره ای طبیعی از جهت دادن موها می دهد. دو نوع اصلی از این کلاه گیس های توری وجود دارد: تمام توری و جلو توری. تمام توری ها هواگیرتر و راحت تر بوده و به راحتی به هر سمت جدا می شوند. کلاه های جلو توری روی پیشانی توری داشته و طبیعی تر و غیرقابل رویت تر در جلو هستند.

کلاه گیس مدل اینجکشن ابریشمی: این کلاه که به نام گره مخفی یا تزریق ابریشم نیز معروفند مشکل دیده شدن گره ها در مرکز کلاه گیس را حل می کنند. کلاه ابریشمی یک تکه ابریشم (معمولا 4 در 4 یا 5 در 5) است که در بالای کلاه گیس توری سوئیسی یا فرانسوی دوخته می شود. موها از زیر مواد ابریشم تزریق می شوند. گره ها نیز دز زیر پایه ابریشمی مخفی شده و دیده نمی شوند و این دید را ایجاد می کنند که موها درست از پوست سر شما روییده اند و به طرز باورنکردنی ای واقعی به نظر می رسند. پایه های ابریشمی در رنگهای متنوع برای همخوانی  داشتن با پوست سر شما موجود هستند.

تفاوت بین کلاه گیس توری فرانسوی و سوئیسی در چیست؟

کلاه گیس فرانسوی دوام بیشتری دارد و مقاومت بیشتری در درازمدت از خود نشان می دهد. کلاه گیس های سوئیسی اندکی سبک تر بوده و کمی کمتر نمایان هستند اما دوام کمتری دارند. کلاه گیس های سوئیسی برای کسانی که اولین بار از آن استفاده می کنند توصیه نمی شود. بهتر است طرز استفاده از کلاه گیس را یاد گرفته و مهارت آن را قبل از بستن کلاه گیس سوئیسی فرا بگیرید. تور هر دوی این کلاه گیس ها را می توان با پوست سر شما هماهنگ کرد.

روش های گره زنی کلاه گیس ها کدامند؟

تکنیک های متعددی درگره زدن مو به پایه کلاه گیس وجود دارد که عملکرد و نتایج متفاوتی به دنبال دارند. کیفیت دوخت کلاه گیس ها تاثیر بسزایی بر ظاهر نهایی دارد. انواع مختلف گره ها در زیر توضیح داده شده اند. موی واحد، گره های واحد بهترین روش گره زنی هستند که برای ایجاد گره کوچک برای هر موی واحد با دست بسته شده استفاده می شوند. برای تسریع در فرآیند گره زنی، دو یا سه مو را باهم گره زده که این کار باعث ایجاد یک گره بزرگ و ظاهری نه چندان زیبا می شود. گره های دوتایی به دوبار گره زدن مو اطلاق می شود که نتیجه آن داشتن گرهی محکمتر و قوی تر خواهد بود.  اما این گره ها از نمای نزدیک حتی بیشتر نمایان هستند. این یک مشکل خاص در ایجاد یک رشته موی طبیعی است و به همین دلیل اکثر رشته موهای جلویی را باید تک تار، تک گره و بر روی جنس ابریشمی گره زد.

گره های بیرنگ شده (بلیچ شده) کلاه گیس توری کدامند؟

وقتی موها به توری گره زده می شوند، برای محکم کردن مو در جای خود از یک گره استفاده می شود. گره های بیرنگ شده، گره های دستی هستند که برای جلب توجه کمتر سفیدتر شده اند. بلیچ کردن ظاهری طبیعی به مو می دهد گویی مو از پوست سر شما روییده است.

حتی با انجام بلیچ، گره هایی که با رنگ موی تیره تر (سیاه تا قهوه ای تیره) زده شده اند از موهای روشن تر بیشتر دیده می شوند. روشن کردن گره با موهای تیره تر نیازمند فرآوری بیشتر است. توری های رنگ روشن نیز گره ها را واضح تر می کنند.