ترمیم مو یا درمان ریزش مو

DNA و اختلال ژنتیکی

شایع ترین عامل ریزش مو به DNA شخص بر میگردد
DNA مولکولی است که دستورهای ژنتیکی مورد استفاده در توسعه و عملکرد تمام موجودات زندهٔ شناخته شده و بسیاری از اقدامات را کدگذاری می‌کند. DNA شامل پروتئین و کربوهیدرات‌ می باشد.

DNA از سه Macromolecule اصلی تشکیل شده که برای زندگی همهٔ گونه‌های شناخته شده ضروری می‌باشد.
اختلالاتی که در DNA اتفاق می افتد، ریشه در ژنتیک شخص دارد و تا کنون در علم پزشکی درمان ریشه ای برای اختلالات DNA به طور قطعی اتفاق نیفتاده است.

ریزش موی ژنتیکی

اگر بخواهیم عامیانه تر بگوییم به این گونه که پوست سر را به یک کشتزار و موی سر را به گیاه تشبیه کنیم نقش DNA در اینجا همانند باغبانی می باشد که وظیفه رسیدگی به گیاهان را دارد زمانی که باغبان به اشتباه گیاه را علف هرز ببیند و یا نیاز نبیند که به بخشی از کشتزار رسیدگی کند بخشی از این کشتزار خالی می ماند.
در واقع زمانی که ریزش موی سر در اثر اختلالات ژنتیکی اتفاق میفتد هر چقدر هم شخص به دنبال درمان آن باشد بعد از مدتی که از درمان دست بکشد بازهم ریزش مو اتفاق میفتد چراکه مشکل از DNA فرد می باشد و آن رسیدگی که DNA باید انجام دهد را انجام نمی دهد حتی اگر شخص کاشت مو انجام بده نهایت بعد از ده سال مجدد ریزش پیدا می کند.
متاسفانه تاکنون درمان قطعی و پایدار برای ریزش موی ژنتیکی ساخته نشده است و از آنجایی که کاشت مو و دوره های درمانی ناپایدار و پر هزینه می باشد مقرون به صرفه نمی باشد

درمان ریزش مو ژنتیکی یا آندروژنیک

درمان ریزش مو ژنتیکی یا آندروژنیک

درمان های که برای ریزش مو ژنتیکی تجویز می شود اغلب داروهایی هستند که باید جبران کم کاری DNA را انجام دهند و با ترک دارو به مرور زمان با ریزش مجدد مو به حالت قبلی بر میگردد.

داروهای مربوط به ریزش مو

      • بیوتین ویتامین B7 که به ویتامین H نیز معروف است (Biotin)
      • بپانتین ویتامینBepanthen) B5)
      • ویتامین B6
      • سیستین Cystine
      • روی Zink
      • فیناستراید Finasteride
      • ماینوکسیدیل Minoxidil

این دارو های به صورت قرص ، آمپول و محلول موضعی استفاده می شوند، داروهای ذکر شده بیشترین کمک را در برگرداندن موهای از دست رفته میکنند و با توجه به عوارضی که ممکن است روی دهد باید زیر نظر پزشک  و متخصص پوست و مو درمان انجام شود.

*توجه*

از استفاده سرخود از دارو ها جداََ خوداری کنید و بدون تجویز پزشک از دارو های ذکر شده استفاده نکنید.

ترمیم مو

ترمیم مو

ترمیم موی سر با استفاده از پروتزهای مو استفاده می شود، پروتز مو درواقع محصولی اکسترنال می باشد که روی پوست به شیوه های تخصصی فیکس می شود

این پروتزها از صفحه توری شکلی ساخته شده اند که قابل رویت نمی باشند و تار موی طبیعی انسانی به صورت تار به تار داخل این پروتز کاشته شده اند که خط رویش کاملا طبیعی دارد و به هر سمتی میتوانید آن را حالت بدهید

پروتزها “های تک پزشکی”  بوده و با تکنولوژی نانو ساخته شده که آب و هوا به راحتی به کف سر میرسد و از آن عبور میکند.

و کاملا آنتی باکتریال بوده و هیچ گونه عارضه حتی برای پوست های حساس ایجاد نمیکند

تشخیص اینکه شخص از این پروتز ها استفاده کرده است برای آرایشگرهای حرفه ای هم قابل تشخیص نمی باشد

شخصی که از این پروتزها استفاده می کند می تواند استحمام روزانه داشته باشد، استخر برود، همه گونه فعالیت ورزشی بدون محدودیت انجام دهد و همانند موهای خود از آن استفاده کند

تاثیر مثبت روانی که ترمیم مو دارد هیچ کدام از روش های درمان این تاثیر را به شخص نمیدهند.