تفاوت ترمیم مو با کاشت مو

ترمیم مو چیست؟

ترمیم مو روش جایگزین کاشت مو می باشد برای کسانی که به هر دلیل  نخواهند یا نتواند کاشت مو انجام دهند این روش توصیه می شود. در این روش پروتزی از جنس نانو بر روی سر قرار میگیرد و موهای طبیعی به صورت تار به تار در آن کاشته میشود. خیلی از هنرمندان و ورزشکاران از این روش استفاده میکنند که مهمترین دلیل آن تراکم بالای موی می باشد.

ترمیم موی پدیده جوان با بهره گیری از روش HRP که جدیدترین متد موسسه آمریکایی هیردایرکت می باشد مفتخر است  که برای مراجیعنی از جمله بازیگران بنام سینما و تلوزیون ، خوانندگان مشهور و دیگر مشاهیر این متد را اجرا کند. این موسسه با داشتن مراجعین بین المللی مهر تاییدی به کیفیت کار خود زده.

ترمیم مو

تفاوت ترمیم مو و کاشت مو چیست؟

تفاوت اصلی ترمیم مو و کاشت مو

در روش کاشت مو  تارهای مو همراه با پیاز مو با جراحی کاشته می شود اما در روش ترمیم تارهای موی طبیعی داخل یک پروتز کاشته و روی پوست سر فیکس می شود.

کاشت مو تراکم کمتری نسبت به ترمیم مو دارد میزان تراکم مو در کاشت بستگی به بانک موی شما دارد ولی در روش ترمیم هر میزان تراکم و هر اندازه ای که شما بخواهید بر روی سرشما انجام می شود.

کاشت مو دوره ی نقاهت دارد نیاز به جراحی و استراحت دارد اما در روش ترمیم تنها در یک جلسه ی چند ساعته انجام میشود.

نمونه کاشت مو

کاشت مو

نمونه ترمیم مو

ترمیم مو

آیا افراد کاملا طاس هم می توانند مو بکارند؟

اگر از سه ناحیه جلوی سر، بالای سر و فرق سر همزمان طاس باشند، طاسی کامل و درجه هفت محسوب می شود. این افراد معمولا بانک موی کافی هم ندارند و پشت سرشان یک نوار نازک (شبیه نعل اسب) مو دارند و نمی توانند کاندید مناسب برای کاشت مو محسوب شوند. برای چنین افرادی روش ترمیم موی طبیعی توصیه می شود.

ترمیم مو

آیا از موی نواحی دیگر هم می توان برای کاشت مو یا ترمیم مو استفاده کرد؟

موهای نواحی مختلف بدن دارای تفاوت های ساختاری و اساسی با یکدیگرند؛ بنابراین نمی توان از موی هر ناحیه از بدن به جای موی سر استفاده کرد و بهترین مو برای کاشت در مناطق طاس سر، موی ناحیه مشخصی از پشت و اطراف سر می باشد.

آیا می توان مو را از شخص دیگری گرفت و پیوند زد؟

به دلیل عدم تطابق خصوصیات بافتی و سیستم ایمنی ما بین انسان ها درصورت استفاده از موهای شخص دیگر این موها پس زده می شوند و به اصطلاح نمی گیرند.

ترمیم مو

آیا موهای ترمیم  شده را می توان آنها را رنگ یا فر کرد؟

بله، خصوصیات این موها مثل سایر موها هستند و رفتاری که با سایر موها داریم با این موها نیز می توان داشت و با موهای جدید میتوانید به استخر بروید ، استحمام کنید ، سشوار یا اتو بکشید و یا موهایتان را فر کنید. هر مدلی که دوست دارید رنگ کنید.

کاشت مو

آیا  کاشت مو عوارضی هم دارد؟

اگر کاشت مو و ترمیم مو توسط متخصص پوست و موی با تجربه و آشنا به جزئیات بیماری های پوست و مو و با رعایت شرایط استاندارد فیزیکی و استریلی انجام شود، عارضه ای در پی نخواهد داشت ولی پس از کاشت مو تعدادی عوارض موقت وجود دارند؛ ازجمله تورم خفیف در پیشانی که با تنظیم حالت نیمه نشسته در حین خواب برای چند شب اول و کمپرس سرد بلافاصله پس از کاشت مو قابل بهود است. درد در منطقه دهنده یا گیرنده مو هم که اغلب خفیف و زودگذر است و با مصرف داروهای مسکن برطرف می شود. که این در مورد ترمیم مو هیچ نوع عوارضی ندارد.

آیا ممکن است کاشت مو باعث آسیب به بقیه موها شود؟

بلی، اگر تکنیک درست استفاده نشود علاوه بر به هدر رفتن موهای کاشته شده ممکن است موهای مجاور نیز دچار ریزش شوند.

آیا کاشت مو می تواند جایگزینی برای ترمیم مو باشد و موها را پرپشت و بلند کند؟

بستگی به بانک موی پشت سر بیمار دارد؛ درصورتی که تراکم موی پشت سر خوب باشد امکان پرپشت کردن مو وجود دارد. اما در مورد خانم ها ممکن است طی چند جلسه انجام شود.

آیا بعد از کاشت مو استراحت و مرخصی از محل کار لازم است؟

اگر کاشت موی شما سبک باشد بعد از یک یا دو روز بعد عمل نیز می توانید سر کار حاضر شوید اما اگر کار سنگین دارید حتما هفته اول یا دوم را باید استراحت کنید.