مراقبت از اکستنشن ها بسیار مهم است چرا که باعث افزایش عمر آنها می شود. اکستنشن های موی انسان به اندازه خود مو نیاز به شستشو ندارند. فقط زمانی آنها را بشویید که احساس می کنید کسل کننده و بی جان شده اند.

    • شستشو اکستنشن مو

پیش از شامپو کردن به آرامی همه گیره های اکستنشن ها را از موهای خود جدا کنید. همیشه از یک شامپو ملایم یا شامپویی که مخصوص موهای شیمیایی است استفاده کنید.

موها را زیر آب گرم (نه داغ) بگیرید. به آرامی شامپو را وارد مو کنید و از بالا به سمت پایین مو را نوازش کنید. موها را پیچ و تاب، سایش و مالش ندهید.

وقتی تمیز شد، آنقدر زیر آب گرم روان آب کشی کنید تا آب دیگر کثیف نشود. ترمیم مو آنقدر آب کشی کنید که دیگر شامپویی در مو باقی نماند. اگر به خوبی آب کشی نکنید موهایتان آسیب می بینند.

درست مانند موهای خودتان اکستنشن ها هم بعد شامپو نیاز نرم کردن دارند تا سلامت درخشندگی و سهولت حالت دهی خود را حفظ کنند. مقدار کمی نرم کننده را دستان خود ریخته و به آرامی وارد موهای خود کنید و اجازه دهید تا به مدت ۳ الی ۵ دقیقه بمانند. با آب گرم به آرامی آب کشی کرده و با حوله به آرامی تمام آبهای اضافی را از موهای خود دور کنید.

موهای خیس را به آرامی شانه کرده تا گره و گیری باقی نماند. با شانه دندانه دار بزرگی از سمت کلیپس به سمت پایین شانه کنید. هرگز از شانه سیمی برای موی خیس استفاده نکنید چون امکان دارد مو را شکسته و یا از جای در آورد.

با هوا، ست رولر یا سشوار با حرارت کم و هرگونه که دوست دارید موهایتان را خشک کنید.

    • حالت دهی موی اکستنشن شده

غلطک بخار و یا موی مرطوب ایمن ترین راه برای حلقه کردن اکستنشن موی انسانی هستند. سشوار و اتوی مو و دیگر ابزار گرمایی را نیز می توانید با درجه کم استفاده کنید. یادتان باشد اگر درجه را زیاد کنید موهایتان می سوزند.

برای برش و یا هرگونه کار شیمیایی مثل فر دائم و رنگ کردن اکستنشن ها را به یک آرایشگر حرفه ای بسپارید.

    • آیا موی اکستنشن قابلیت رنگ کردن دارد؟

معمولاً می توانید موهای انسانی را رنگ کنید (موهای مصنوعی را نمی توان رنگ کرد). یکی از خوبی های محصولات موهای انسانی این است که می توانید با آنها هنگام رنگ کردن درست مثل موهای خودتان رفتار کنید. فقط باید با آرایشگر خود هماهنگ کرده و دستورالعمل های اکستنشن ها و محصولات مو را رعایت کنید. گرچه از آنجا که برخی موها رویشان کار شده و استریلیزه شده اند، اقدامات بهداشتی بیشتر را توصیه نمی کنیم چرا که به آسانی می تواند موها را نابود کرده و یا به رنگ دلخواه خود نرسید. اما اگر تصمیم به رنگ کردن دارید اول چند رشته را به صورت آزمایشی رنگ کنید تا سایه به دست آمده آنگونه باشد که انتظارش را داشتید.

    • موها چه مدت دوام خواهند داشت؟

عوامل زیادی دخیل هستند. اول از همه با کیفیت ترین مو را سفارش دهید و به گونه ای مراقبت کنید که ماندگاری بیشتری داشته باشند. بسته به مراقبت از مو، شانه کشی، استفاده از خشک کن و اتو های مو، چگونگی کاربرد، شنا و میزان شستشو این مقدار برای هر شخصی متفاوت است. با توجه به همه این عوامل هیچ کس نمی تواند زمان دقیقی برای عمر این موها ارائه کند. یا میتوانند ماهها عمر می کنند یا اگر به درستی مراقبت نشوند به راحتی از بین بروند.